De Self-Service handleiding

Hier vind je extra uitleg en filmpjes over de app en self-service huren. Kom je er niet uit? Dan kun je ons even bellen.

Waar heb je een vraag over?

Reservering ophalen en compleet maken

Slot openen

Bak aan de auto hangen

Bak weer inleveren

Vragen over huren

Reservering ophalen en compleet maken

  • Gebruik je onze app via een telefoon met een ander nummer dan je hebt aangegeven? Dan kun je eenvoudig het telefoonnummer binnen de app aanpassen. Let op dat je +316 ervoor zet

  • Wij gebruiken het rijbewijsnummer dat je hebt ingegeven tijdens de reservering. Dit nummer staat ook op je reserveringsbevestiging in jouw mailbox. Heb je een typefoutje gemaakt? Neem dan contact op met de Boedelbak klantenservice via 0900-0525.

  • Je kunt met elk Europees rijbewijs gebruik maken van Boedelbak self-service.

  • Houd de voorkant van je rijbewijs goed in beeld, onze app detecteert automatische het rijbewijsnummer. Goed om te weten: we slaan nooit je gegevens op en controleren enkel de geldigheid van je rijbewijs.

Slot openen

  • Je kunt de digitale sleutel 15 minuten voor aanvang van je huur activeren.

  • Zorg ervoor dat je de boedelbak voor het einde van de huurperiode inlevert. Als je klus uitloopt en je wilt de boedelbak langer gebruiken, neem dan contact op met de klantenservice via 0900-0525

  • Het scannen van dit soort sloten is een precies werkje. Hier zijn een paar tips die je kunnen helpen.

    • Houd je telefoon rechtop, dus niet horizontaal.

    • Houd je telefoon tegen het slot aan.

    • De NFC chip van je telefoon moet je precies voor het slot houden.

    • Bij iPhones zit die bovenaan je telefoon, naast de camera's.

    • Bij Android toestellen kan de NFC chip op meerdere plekken zitten, afhankelijk van je toestel. Probeer de afbeelding van het slot op je scherm precies voor het slot te houden dan zou het goed moeten komen.

    • Mocht dat niet lukken, het kan dat we de plek per ongeluk verkeerd getoond hebben op jouw telefoon. Probeer het nog eens door je telefoon wat hoger of juist wat lager te houden.

    • Kom je er echt niet uit? Dan kun je altijd even met de klantenservice bellen of langs de balie lopen. Zij kunnen je ook helpen het slot te openen.

  • NFC staat voor ‘Near Field Communication’. Het is een chip in je telefoon die binnen een kleine afstand van 10 centimeter draadloos contact kan maken met ons slimme slot. Onze app herkent automatisch of je NFC aan hebt staan, als dit niet het geval is, helpt de app je hiermee.

Bak ophalen en inleveren

  • De aanhangwagen aan je auto koppelen is eenvoudig en snel

    1. Breng de aanhangwagen naar de auto

    2. Bevestig de koppeling aan de trekhaak

    3. Haal de handrem er af (druk hem omlaag)

    4. Draai het neuswiel omhoog

    5. Bevestig correct de hulpkoppeling

    6. Sluit de tussenkabel (stroomkabel) aan

    7. Plaats jouw witte kentekenplaat (m.u.v. tandemassers)

    8. Je bent klaar om te gaan!

  • Zet de bak op dezelfde plek waar je deze hebt weggehaald. Met de boedelbak app kun je het slot weer openen zodat je de paal kunt weghalen. Plaats de bak terug en zet de paal over de dissel en draai met de knop de paal op slot.

  • Bij boedelbak willen we graag zeker weten dat de boedelbak schadeloos is ingeleverd. Daarom vragen wij jou om een foto te maken waarin duidelijk te zien is dat de boedelbak op zijn plek staat. In de app staat er een voorbeeld hoe de foto gemaakt moet worden.

  • Als je de foto niet kunt versturen kun je de bak niet inleveren. Zorg er daarom voor dat je telefoon internetverbinding heeft om alsnog je foto in te sturen en de verhuur te beëindigen.

  • Zorg ervoor dat je de boedelbak voor het einde van de huurperiode inlevert. Als je denkt dat je klus gaat uitlopen, dan kun je via de boedelbak app je reservering verlengen. Mocht dit niet lukken, neem dan contact op met de klantenservice via 0900-0525.

Vragen over huren

  • Heb jij voor verhuur schade aan de aanhangwagen ontdekt? Meld het direct bij de verhuurlocatie of bel 0900-0525.
    Als er tijdens de huurperiode schade aan de aanhangwagen ontstaat, dan moet je dit direct melden aan boedelbak via 0900-0525.

  • De huurder moet er altijd voor zorgen dat het trekkend voertuig een goede aansprakelijkheidsverzekering heeft. Daarbij heb je een eigen risico van € 1000. Wanneer je de aanhangwagen gebruikt, dan is deze door de WA verzekering van het trekkende voertuig verzekerd.

    Voorkom problemen: Let a.u.b. goed op het aankoppelen, je snelheid en het gewicht van de lading.

  • Kies je online voor een selfservice locatie, dan betaal je de borg en het huurbedrag meteen online. Na afloop van de huurperiode verrekenen we de borg met het huurbedrag.

    Wil je meer hierover weten? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0900-0525.

  • Heb je de bak op tijd en zonder schade ingeleverd, dan storten we de borg binnen maximaal 5 werkdagen terug.

  • Jazeker! Bij boedelbak kun je eenvoudig jouw huurperiode verlengen. In de app kun je een nieuwe datum en tijd aangeven. Vervolgens vragen we je opnieuw een bedrag af te rekenen voor de verlengde periode. Tot slot ontvang je een nieuwe mail met de gewijzigde tijden. Je kunt tot één uur na de start van de huurperiode jouw aanhanger verlengen.

    Bekijk de  algemene voorwaarden  voor meer informatie.

Liever iemand spreken?

Binnen kantoortijden

Tijdens kantooruren (maandag t/m vrijdag van 08.00 uur t/m 18.00 uur) zijn we bereikbaar op het telefoonnummer 0900-0525

Buiten kantoortijden

Mocht je tijdens het gebruik van de aanhangwagen tegen een probleem aanlopen buiten onze kantooruren? Dan kun je ons alleen bereiken in geval van nood of storing op 0900-0525. Zorg ervoor dat je het voicemailbericht volledig beluistert